- Drie eidooiers op kamertemperatuur
- 150 gram ongezouten roomboter
- 2 el magnolia azijn
- Snufje zout en peper
Bereiding:
- Smelt de boter, maar laat niet bruin worden. Laat even staan tot de witte deeltjes naar de bodem zakken
- Klopt de eidooiers, magnolia azijn en het zout los in een kom
- Hang de kom boven een pan met wen laagje (zacht) kokend water. Klopt het eimengsel in 5 minuten met een garde tot een dikke, luchtige massa
- Haal de kom van het vuur. Schenk de gesmolten boter drupsgewijs bij het eimengsel, terwijl je blijft kloppen. De witte melkdeeltjes laat je in de pan zitten.
- Breng op smaak met een beetje peper en eventueel wat extra magnolia azijn
Serveer bij asperges, artisjok, een stukje gegrilde vis, een gepocheerd eitje of geroosterde kriel.